top of page

// November 2019


“Op de basisschool waar ik werk, hebben we een hele nieuwe visie op onderwijs ontwikkeld. Daar hoort ook een nieuwe visie op cultuureducatie bij en daarom is CLICK een mooi traject om aan mee te doen voor mij”, vertelt Dennis van den Wildenbergh, basisschoolleerkracht. “Ik zit in de werkgroep (PLG) voor cultuureducatie en ik geef ook de muzieklessen, die interesse voor kunst en cultuur zat altijd al wel in mij, maar komt nu wel concreet tot uiting.”


“Tijdens dit traject wil ik graag mijn eigen visie op kunsteducatie in kaart brengen. Hoe ontwikkel ik mijzelf op dit gebied? Dat hoop ik te bereiken door met anderen te spreken of samen aan het werk te gaan. Tussendoor schrijf ik mijn bevindingen op en achteraf reflecteer ik op mijn ontwikkelingen”, aldus Dennis.  “We willen heel graag meerdere disciplines aanbieden aan de leerlingen en dan kunnen ze uiteindelijk zelf kiezen waarin ze zich willen specialiseren. Kinderen mogen bij ons ook meedenken over hun leerproces. Maar daarin zijn we nog wel zoekende, want hoe zorg je ervoor dat ze hun eigen doelen goed kunnen formuleren?. Daarin helpt CLICK mij dan, om daar verder mee te komen”, gaat hij verder. “Je bepaalt bij CLICK zelf waar je aan wilt werken, dat is super fijn, maar soms ook wel spannend”, vertelt Dennis. “Gelukkig zijn er meer deelnemers en kan ik bij hen kijken hoe zij bepaalde onderwerpen aanpakken. Ik zou heel graag met (kunstvak)docenten samen nadenken over een tool om leerlingen te stimuleren in het stellen van hun eigen leervraag op een kunstdiscipline en dat dan ook samen ontwikkelen.”


EINDPRESENTATIES CLICK..png
bottom of page