top of page

// November 2019


“Ik sta 1 à 2 dagen per week voor de klas in het basisonderwijs en ik merkte dat ik me daar meer in wilde ontwikkelen. Het leek me een goede manier om nieuwe inspiratie en lesideeën op te doen en een dieper inzicht te krijgen in het muziekonderwijs dat ik geef. Daarom heb ik me aangemeld voor CLICK”, vertelt Michiel Wetzer, leerkracht, vakdocent muziek én muzikant. “Het leek me ook een goede manier om de dagelijkse sleur af en toe te doorbreken en vaker te reflecteren op wat je nu eigenlijk aan het doen bent.”


“‘Hoe kunnen leerlingen binnen het muzikale domein zo creatief mogelijk zijn?’, dat is de vraag die ik wil onderzoeken tijdens CLICK. Met 'zo creatief mogelijk' bedoel ik, hoe ze iets kunnen maken dat écht van henzelf is. Iets waar de leerling eigenaar van is en trots op kan zijn”, gaat Michiel verder. “Ik wil me hierbij richten op ontwerpopdrachten en erachter komen hoe je het moet aanpakken om de leerlingen zo vrij mogelijk te laten zijn in het creëren van een muzikaal resultaat.”  “Het lijkt me interessant om een parallel te trekken tussen mijn eigen creativiteit en de creativiteit die ik bij leerlingen zou willen stimuleren. Ik wil me verder ontwikkelen in het maken en uitvoeren van zulke ontwerpopdrachten”, aldus Michiel. “Daarnaast zou ik meer met een plan willen lesgeven. Dat wil zeggen: meer op de lange termijn denken. Ook meer reflecteren met de leerlingen: hoe hebben we het nu aangepakt en hoe kan dat een volgende keer beter? Op dit moment geef ik leuke lessen, maar er zit geen leerlijn in. Een visie ontwikkelen en op basis daarvan een planning maken voor een langere periode, is iets dat ik graag zou willen leren bij CLICK.”


EINDPRESENTATIES CLICK..png
bottom of page