top of page

// November 2019


“CLICK kwam voor mij precies op het juiste moment. Ik was op zoek naar een omgeving waarin ik me kan ontwikkelen en met anderen kan kijken naar de lessen die ik wil maken op het gebied van performance kunst”, vertelt Kim de Weijer. “Hoe kan ik performance kunst- onderwijs zo inzetten, dat het een interessant programma voor scholen is om aan te schaffen én dat het voor de kinderen in het basisonderwijs leuk is om te volgen?”


“Dat is de vraag die ik graag met CLICK wil beantwoorden”, vertelt ze verder. Kim is net afgestudeerd als docente Beeldende kunst en vorming en wil graag in de praktijk brengen, wat ze theoretisch heeft onderzocht tijdens haar studie. “Ik weet wel hoe kunsteducatie eruit ziet, maar ik vind het juist fijn om te horen hoe leerkrachten uit het basisonderwijs ernaar kijken. Wat hun feedback is, hoor ik graag. Een fijne omgeving waarin we elkaar ondersteunen; kunstvakdocenten en leerkrachten uit het basisonderwijs.” “Performance kunst is nog vrij onbekend, dus ik wil ook graag op scholen een performance doen en daarna daarover in gesprek gaan met kinderen. Wat is het? Waarom is het anders dan theater? De beste uitleg krijg je door het te ervaren. Uiteindelijk wil ik tijdens dit traject vier à vijf lessen maken en die inzetten als mijn specialisatie in het basisonderwijs.”


EINDPRESENTATIES CLICK..png
bottom of page