top of page

// November 2019


“Ik hoop dat ik betekenisvolle relaties opbouw met scholen en kunstvakdocenten tijdens CLICK. Ik wil graag een structurele bijdrage leveren aan de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van kunsteducatie”, vertelt Cindy Rombouts. Ze is kunstvakdocent beeldende vorming en werkt projectmatig op scholen. Daarnaast geeft ze workshops in textielvormgeving.


“Ik richt me momenteel vooral op het basisonderwijs, maar dat zijn vaak kortere en eenmalige projecten, waardoor ik minder zicht heb op de ontwikkeling die leerlingen doormaken. Ik merk dat scholen behoefte hebben aan kunsteducatie, er is veel in beweging op basisscholen. Tijdens langdurige projecten is er tijd en ruimte, dan kunnen leerlingen voortbouwen op ervaringen en de diepte ingaan. Dat zou ik graag verder uitbouwen met CLICK”, aldus Cindy. “’Hoe kan ik een betekenisvolle relatie opbouwen met scholen, zodat ik structureel kan bijdragen aan creativiteitsontwikkeling van kinderen?’, dat is mijn vraag in dit traject. Hoe begeleid je zo’n creatief proces van leerlingen als leerkracht? En hoe coach je een leerkracht en geef je samen de kunstlessen vorm? Daar ben ik ook benieuwd naar”, vertelt Cindy. “Nu ben ik vooral solo aan het vliegen, maar ik heb juist behoefte aan interactie en samenwerking. Ik zoek de mogelijkheid om samen te ontwikkelen. Dat kan bij CLICK, dat is echt een lerend netwerk van leerkrachten en kunstvakdocenten. Dat vind ik het mooist, samen die weg van ontwikkeling bewandelen.”


EINDPRESENTATIES CLICK..png
bottom of page